Ønsker du å nå ut til bedrifter og deres nøkkelmedarbeidere med din markedsføring? LinkedIn er den optimale plattformen for deg.
LinkedIn skiller seg ut med sine ekstraordinære målrettingsmuligheter, takket være den omfattende informasjonen som brukere gir når de oppretter sin profil.
Hva er LinkedIn-annonsering?
LinkedIn, som er den største profesjonelle sosiale medieplattformen, gir B2B-bedrifter en unik mulighet.
Det er et sted der enkeltpersoner knytter forretningsforbindelser, utforsker karrieremuligheter, bygger sterke faglige nettverk og deler kunnskap.
For bedrifter representerer LinkedIn den perfekte arenaen for å presentere sin identitet, tjenester og for å bli en attraktiv arbeidsgiver. For å øke synligheten og nå ut til målgruppen, kan man også bruke annonsering, spesielt rettet mot B2B-markedet.
LinkedIn-brukere utgjør 29% av befolkningen, hvorav over halvparten har fullført en universitets- eller høyskoleutdanning.
Målet med LinkedIn er å koble sammen profesjonelle for å skape et samfunn som muliggjør deling av informasjon for å øke produktivitet og suksess.
LinkedIn-annonse
Et eksempel på hvordan en LinkedIn-annonse kan bli seende ut.
Er LinkedIn-annonsering en god strategi for min bedrift?
LinkedIn er en ideell plattform for både små og store bedrifter som ønsker å markere seg, spesielt innenfor forretningssegmentet. Her har du muligheten til å styrke ditt eget varemerke, utvide ditt profesjonelle nettverk og generere potensielle kunder. Det er også enklere for mindre bedrifter som fokuserer på B2B-markedet å nå ut med sitt innhold.
Den overveiende andelen av LinkedIn-brukere besøker plattformen for å holde seg oppdatert på bransjenyheter, noe som gjør at detaljert og faglig innhold ofte presterer bedre her enn på andre sosiale mediekanaler.
Hvor mye koster LinkedIn-annonsering?
Når du vurderer å annonsere på LinkedIn, står du overfor flere valg når det gjelder budsjett og budgivning.
Du har først valget mellom å sette enten et daglig budsjett eller et totalt budsjett for kampanjen.
Videre har du alternativer som automatisert budgivning, målkostnadsbud og makskostnadsbud.
Automatisk budgivning gir systemet muligheten til å bruke historiske data for å fastsette budene for kampanjen. Den benytter også maskinlæring for å oppnå best mulig effekt. Dette kan resultere i høyere eksponering sammenlignet med andre budgivningsstrategier.
Målkostnadsbudgivning lar deg angi en ønsket kostnad, og systemet vil deretter justere budene automatisk for å holde seg innenfor denne kostnaden.
Makskostnadsbudgivning gir deg manuell kontroll over budene. Du kan spesifisere den maksimale mengden du er villig til å by for å oppnå de ønskede resultatene. Dette gir deg mer kontroll, men resultatene kan variere i forhold til de andre budgivningsstrategiene.
Vi samarbeider med deg for å evaluere behovene dine og etablere riktig budsjett på LinkedIn basert på bedriftens mål og ønskede resultater.
Hva kan vi
hjelpe deg med?
Hva
kan vi
hjelpe
deg med?
Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat, og hør hvordan vi kan hjelpe deg med strategi, digital markedsføring, nettside / nettbutikk eller grafisk design.