Visste du at 27% av Norges befolkning har en Twitter konto? 10% av disse bruker Twitter daglig.
Twitter er en plattform hvor mennesker går til for utforske og lære nye ting.
“Our audience is influential, plugged-in and in a discovery mindset.”
Undersøkelse gjort av Twitter viser at folk bruker 26% mer tid til å bla gjennom annonser her, sammenlignet med andre ledende plattformer. Samt 53% av de som er på Twitter, er mer sannsynlig til å være de første til å kjøpe nye produkter.
Dette betyr at bedrifter i dag bør inkludere Twitter i sin markedsplan, spesielt om du har planer om å lansere et nytt produkt, en tjeneste eller en nyhet som er av interesse for folk.
Du tenker kanskje hva er fordelene med bruk av Twitter som en annonse kanal? Jo det skal jeg fortelle deg.
- Her kan dere holde dere oppdatert på hva som skjer i landet. Hva er siste nytt, trender og samt muligheten til å engasjere seg. Det er også en fin måte å få et innblikk i hva folk mener om ditt brand.
- Man kan enkelt bygge merkevare og vokse sin bedrift med en god organisk strategi. Helt kostnadsfritt.
- Ved å utvide budskapet ditt på Twitter kan du nå ut og engasjere deg med nye fans, nettverk med partnere og identifisere influencere.
- Start en diskusjon på Twitter, ved å høre tilbakemeldinger og meninger fra dine følgere gjennom meningsmålinger og tweeting spørsmål. Gjør bevissthet til en bevegelse eller et synspunkt.
- Twitter er kjent for å være dristig, og det er ikke bare begrenset til ens publikum. Lek med merkevarens stemme og meldinger for å se om de kan være mer menneskelige og konverserende.
Så med andre ord, Twitter er stedet hvor ting skjer og hva folk prater om i dag.
Din neste tanke er kanskje, hvordan fungerer dette i praksis?
- Du starter med å velge målgruppen din, dette gjøres på grunnlag av interesser, geografisk plassering, kjønn, enhet eller brukere som ligner på følgerne dine. For å gjøre det enda mer relevant så kan du også målrette mot søkeord i tweets.
- Ved å forsterke budskapet ditt, så vil du bli lagt merke til. Du viser tweetene dine og kontoen din for folk som er interessert i det du kan tilby.
- Deretter så setter du et budsjett. Du vil kun betale når brukerne følger kontoen din eller retweeter, liker, svarer eller klikker på de promoterte tweetene dine. Du har full kontroll. Det er også ikke noe minimumskrav til forbruk, og du kan starte og stoppe når som helst.
Tenker du at Twitter annonsering kan være noe for din bedrift? Kontakt oss i dag for et uforpliktende møte.